Yazar "Çimen, Ertuğrul" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe In-transit practices among multi-campus university libraries in Turkey(2019) Çuhadar, Sami; Çimen, Ertuğrul; Turan, AbdullahLibrary in-transit services provided between various campuses of a university are important, helping to ensure user satisfaction, effective allocation of library budgets, optimum use of resources, and effective use of library spaces. In this study, 179 universities operating in Turkey were identified and selected for assessment. The methods which libraries at these universities employ to deliver information resources to users at other campuses as well as their in-transit practices are explained in detail. The paper presents the findings of a survey that was conducted at the selected university libraries in order to assess the current state and the impact of resource sharing via the in-transit method on library budgets, library spaces, and user satisfaction. The in-transit practice of Istanbul Bilgi University (BİLGİ) Library, which has a well-established in-transit policy and which keeps detailed statistics, was also used as a case study to analyse in-transit statistics and survey findings and to provide suggestions for future improvement.Öğe Koronavirüs (COVID-19) sürecinde Türkiye'de üniversite kütüphaneleri(Yükseköğretim Kurulu, 2020) Çuhadar, Sami; Çimen, Ertuğrul; Akbaytürk Çanak, Tuğba; Gürdal, GültekinBu çalışmanın amacı Koronavirüs salgını sebebi ile dünyadaki ve ülkemizdeki üniversite kütüphanelerinin süreci nasıl yönettikleri ile ilgili durum tespiti yapmak ve açık bilim ve açık erişim açısından süreç ile ilgili genel bir değerlendirme sunmaktır. Çalışmanın sonuç bölümünde ise salgının hızını kaybetmesi ile birlikte yaşanacak normalleşme sürecine geçiş süreci ile ilgili öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. COVID-19 salgının etkisini en yüksek oranda gösterdiği alanlardan biri de eğitim olmuştur. Tüm dünya ülkeleri salgınla mücadelenin en etkin yöntemlerinden birisi olarak sosyal mesafenin korunmasına odaklanmış bu kapsamda büyük katılımlı organizasyonların iptalinin yanında özellikle genç nüfusun hareketliliğini kısıtlamaya özen göstermiş ve tüm yüz yüze eğitim-öğretim faaliyetlerini askıya almış, altyapısı uygun olan ülkeler ve kurumlar ise çevrimiçi uzaktan eğitim programlarını uygulamaya başlamışlardır. COVID-19 nedeniyle Türkiye’de örgün eğitime ara veren ülkeler arasında yer almaktadır. Türkiye’de 7.198.987 yükseköğretim öğrencisi olmak üzere toplam 23.173.589 öğrencinin eğitimine ara verilmiş oldu.Öğe Proceedings of the 16th IFLA ILDS conference: Beyond the paywall - Resource sharing in a disruptive ecosystem(National Library of Technology, 2019) Çuhadar, Sami; Turan, Abdullah; Çimen, Ertuğrul; Appleyard, Andy; Askey, Dale; Et al.[Abstract Not Available]Öğe Yeni Koronavirüs (COVID-19) sürecinde Türkiye’de Üniversite Kütüphaneleri(2020) Çuhadar, Sami; Çimen, Ertuğrul; Gürdal, Gültekin; Çanak, Tuğba Akbaytürk-ÖZ- Bu çalışmanın amacı Yeni Koronovirüs (COVID-19) nedeniyle binalarını kapatarak yüz yüze kullanıcı hizmetlerine ara vermek ya da askıya almak durumunda kalan üniversite kütüphanelerini tespit etmek, hizmetlerine devam edenlerin hizmetlerini hangiÖğe Yeni koronavirüs (COVID-19) sürecinde Türkiye’de üniversite kütüphaneleri(Bilgi Dünyası, 2020-06) Çimen, Ertuğrul; Gürdal, Gültekin; Çuhadar, Sami; Akbaytürk Çanak, TubaBu çalışmanın amacı Yeni Koronovirüs (COVID-19) nedeniyle binalarını kapatarak yüz yüze kullanıcı hizmetlerine ara vermek ya da askıya almak durumunda kalan üniversite kütüphanelerini tespit etmek, hizmetlerine devam edenlerin hizmetlerini hangi koşullarda, hangi sürelerle verdiğini belirlemek ve kütüphanelerin yeniden açılması durumunda yapılması gerekenler ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Bu amacı bütünsel bir çerçevede yakalayabilmek için üniversite kütüphanelerinin farklı paydaşları olan yayıncıların, meslek örgütlerinin bu dönemdeki çalışmaları da küresel düzeyde incelenmiştir. Çalışmanın bir diğer amacı ise üniversite kütüphanelerinin altyapı, bütçe, koleksiyon, kullanıcı eğitimi, personel açısından uzaktan hizmet vermeye ne kadar hazır olduklarını, ani gelişen bu durum nedeniyle yaşanan sorunları tespit etmek ve sorunlar için çözüm önerileri sunmaktır. Çalışmanın temelini oluşturan veriler 209 (129 Devlet Üniversitesi, 75 Vakıf Üniversitesi, 5 Vakıf MYO) yükseköğretim kurumunun kütüphane yöneticilerine gönderilen anket sorularına verilen cevaplardan elde edilmiştir. Ankete 84 kurum katılmıştır. Anket sonuçları Surveey.com ve MS Excel ile analiz edilmiş ve görselleştirilmiştir.Öğe Yeni Koronavirüs (COVID-19) Sürecinde Türkiye’de Üniversite Kütüphaneleri(2020) Çuhadar, Sami; Çimen, Ertuğrul; Çanak, Tuba Akbaytürk; Gürdal, GültekinBu çalışmanın amacı Yeni Koronovirüs (COVID-19) nedeniyle binalarını kapatarak yüz yüze kullanıcı hizmetlerine ara vermek ya da askıya almak durumunda kalan üniversite kütüphanelerini tespit etmek, hizmetlerine devam edenlerin hizmetlerini hangi koşullarda, hangi sürelerle verdiğini belirlemek ve kütüphanelerin yeniden açılması durumunda yapılması gerekenler ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Bu amacı bütünsel bir çerçevede yakalayabilmek için üniversite kütüphanelerinin farklı paydaşları olan yayıncıların, meslek örgütlerinin bu dönemdeki çalışmaları da küresel düzeyde incelenmiştir. Çalışmanın bir diğer amacı ise üniversite kütüphanelerinin altyapı, bütçe, koleksiyon, kullanıcı eğitimi, personel açısından uzaktan hizmet vermeye ne kadar hazır olduklarını, ani gelişen bu durum nedeniyle yaşanan sorunları tespit etmek ve sorunlar için çözüm önerileri sunmaktır. Çalışmanın temelini oluşturan veriler 209 (129 Devlet Üniversitesi, 75 Vakıf Üniversitesi, 5 Vakıf MYO) yükseköğretim kurumunun kütüphane yöneticilerine gönderilen anket sorularına verilen cevaplardan elde edilmiştir. Ankete 84 kurum katılmıştır. Anket sonuçları Surveey.com ve MS Excel ile analiz edilmiş ve görselleştirilmiştir.