Yazar "Görgülü, Vehbi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe CASE STUDIES ON THE DOWNSIDE OF TRANSACTIONAL AND AUTHORATITATIVE ORGANIZATIONAL LEADERSHIP STYLES DURING CRISIS MANAGEMENT(2020) Görgülü, VehbiLeadership is a value gained through education and experience. Leadership communication has the potential make corporate communications and risk management processes more dynamic and efficient. From these aspects, leader communication can be very influential over sustainability of corporate success. The current study aims to explore how authoritative and transactional leadership styles result with various challenges during crisis communication and management. The crises experienced by The Martha Stewart Living Omnimedia, Toyota, Facebook and the United Airlines companies are explored as case studies. The analysis is not limited with the crisis processes, but also questions the efficiency of leadership models embraced by managers of these two organizations.Öğe Case studıes on the downsıde of transactıonal and authoratıtatıve organızatıonal leadershıp styles durıng crısıs management(The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2020) Görgülü, VehbiAbstract: Leadership is a value gained through education and experience. Leadership communication has the potential make corporate communications and risk management processes more dynamic and efficient. From these aspects, leader communication can be very influential over sustainability of corporate success. The current study aims to explore how authoritative and transactional leadership styles result with various challenges during crisis communication and management. The crises experienced by The Martha Stewart Living Omnimedia, Toyota, Facebook and the United Airlines companies are explored as case studies. The analysis is not limited with the crisis processes, but also questions the efficiency of leadership models embraced by managers of these two organizations.Öğe ELEKTRONİK AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM (EWOM), WEB SİTESİ İTİBARI VE GÜVENİLİRLİĞİNİN, OTEL REZERVASYON SİTELERİNDEN REZERVASYON YAPMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ(2021) Görgülü, Vehbi; Kosova, MerveBu çalışmada, çevrimiçi otel rezervasyon sitelerini kullanan kişilerde, elektronik ağızdan ağıza iletişim (eWOM), web sitesi itibarı ve web sitesi güvenilirliğinin rezervasyon yapma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu araştırmada amaçlanan, kişilerin otel rezervasyonu yapma kararında eWOM, web sitesi itibarı ve güvenilirliği unsurlarının önemini anlamak ve rezervasyon niyetine ne kadar etki ettiğini görmektir. Bu bağlamda çevrimiçi rezervasyon sitelerini kullanan 414 kişiye anket yoluyla ulaşılmıştır. eWOM’u ölçmek için bilgilendirici etki (bilgi kalitesi, kaynak güvenilirliği, bilgi miktarı), normatif etki (genel değerlendirme puanı, müşteri değerlendirme puanları) ve bilgiyi kavrama özellikleri baz alınmıştır. Rezervasyon niyetini ölçmek için Chang ve Chen (2008) tarafından kullanılan 3 soruluk skala kullanılmıştır. Web sitesi itibarı ve web sitesi güvenilirliğini ölçmek içinse Li’den (2014) yararlanılmıştır. Web sitesi itibarı için 4 soru, web sitesi güvenilirliği için 6 soru sorulmuştur. eWOM etkisi ise Filieri (2015) tarafından kullanılan ölçek adapte edilmiştir ve bu başlık altında bilgiyi kavrama değişkeni için 3 soru sorulmuştur. Bilgilendirici etki toplamda 11 sorudan, normatif etki değişkeni ise toplamda 8 sorudan elde edilmiştir. Tüm değişkenler 5’li Likert Sistemi ile ölçeklendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; bilgilendirici etkinin rezervasyon niyeti üzerinde etkisi bulunmazken, normatif etki, bilgiyi kavrama, web sitesi itibarı ve güvenilirliğinin, rezervasyon yapma niyetini pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Y Kuşağının Markaların Sosyal Medya Kullanımlarına İlişkin Algılarının Marka Değeri Üzerindeki Etkisi: Giyim Markaları Üzerine Bir Araştırma(2021) Görgülü, Vehbi; Ma, Cansu Değerliİnternet kullanımının ve buna bağlı olarak çevrimiçi sosyal ağ kullanımının gündelik hayattaki rolünün arttığı günümüzde, markalar için sosyal medyada aktif olarak yer almak bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu araştırmada, Y kuşağının giyim markalarının sosyal medya kullanımlarına ilişkin algılarının marka değeri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu bağlamda öncelikle marka, marka değeri ve marka bileşenleri üzerine sosyal medya bağlamında bir literatür taraması yapılmış ve ardından birincil verilerin elde edilmesi için bir anket formu hazırlanmıştır. Nicel bir araştırma yaklaşımının benimsendiği çalışma kapsamında, 267 Y kuşağı mensubuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, algılanan sosyal medyanın, marka değerinin boyutları olan marka sadakati, genel marka değeri, marka farkındalığı ve algılanan kaliteyi orta düzeyde, pozitif yönlü ve anlamlı şekilde etkilemekte olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonuçları, hazır giyim markalarının sosyal medyadaki faaliyetlerinin Y kuşağı mensupları tarafından olumlu karşıladığına dikkat çekmektedir. Bu durum, marka değerini olumlu yönde etkilerken, aynı zamanda hazır giyim markalarının etkili stratejilerle sosyal medyada daha aktif olmalarının ve Y kuşağı mensubu tüketicilerle etkileşim içerisinde bulunmalarının gerekliliğine işaret etmektedir.