Yazar "Ucoglu, Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe CURRENT MACHINE LEARNING APPLICATIONS IN ACCOUNTING AND AUDITING(PressAcademia, 2020) Ucoglu, DeryaPurpose- Machine learning is an area of computer science that learns from large amounts of data, identifies patterns, and makes predictions about future events. In the accounting and auditing professions, machine learning has been increasingly used in the last few years. Therefore, this study aims to review the current machine learning applications in accounting and auditing with a concentration on Big Four companies. Methodology- In this study, the machine learning tools and platforms developed by Big Four companies are examined by conducting a content analysis. Findings- It has been identified that Big Four companies developed several machine learning tools that are used for consistent audit coordination and management, fully automated audits (only in certain areas, such as cash audit), data analysis, risk assessment, and extracting information from documents. Conclusion- To benefit from the advantages, the Big Four companies are still expanding their portfolio of machine learning projects. On the other hand, the ethical problems and potential risks of security and violating privacy regulations by using machine learning applications in accounting and auditing should also be considered. This rapid transformation in the profession also creates a need for ethical and regulatory guidance and oversight for accounting and auditing companies.Öğe YAPAY ZEKA TEKNOLOJİSİNİN MUHASEBE MESLEĞİNE VE EĞİTİMİNE ETKİLERİ(PressAcademia, 2020) Ucoglu, DeryaAmaç- Artan dijitalleşme ve yapay zeka uygulamalarının daha fazla kullanılmaya başlanması, insan kaynağı kullanımının azalması yönünde beklenti yaratmıştır. İşlerin daha hızlı ve hatasız yapılmasını sağlayan söz konusu teknolojik gelişmelerin muhasebe ve denetim mesleklerini de etkileyeceği ve meslek mensuplarının rollerinde ve sahip olmaları gereken becerilerde önemli değişiklikler yaratacağı konusunda şüphe bulunmamaktadır. O nedenle bu çalışmanın amacı, yapay zeka teknolojisinin muhasebe mesleğine ve eğitimine etkilerinin belirlenmesidir. Yöntem- Bu çalışmada Amerika’daki AACSB akredite üniversitelerin muhasebe yüksek lisans programları incelenmiş, muhasebeci ve denetçilere yeni beceriler kazandırmak için programlarına ekledikleri dersler analiz edilmiştir. Bulgular- Programların içeriğinde iş/veri analitiği, yönetim/muhasebe bilgi sistemleri, büyük veri, veri madenciliği ve benzer konularda birçok ders bulunduğu tespit edilmiştir. Sonuç- Türkiye’deki meslek mensuplarının teknolojik gelişmelere hızlıca adapta olmasının sağlanması ve muhasebe mesleğinin dönüşüm sürecinin kısa sürede tamamlanabilmesi için üniversitelerin önce lisansüstü, sonra da lisans programlarına gerekli becerileri ve yetkinlikleri kazandıracak dersleri ekleyerek müfredatlarını güncellemeleri önemlidir. Böylece, yapay zeka gibi yeni teknolojilerle ilgili olarak muhasebe profesyonellerinin ihtiyaçlarını karşılayarak, muhasebe eğitiminin kalitesini artırmak mümkün olacaktır.